torsdag 9 oktober 2014

Idrottsdag bok

Vecka 41
Måndag: Fotboll 2,5 timme
Tisdag:
Onsdag: 1,5 timme Fotboll
Torsdag: 1,5 timme Fotboll + Idrott
Fredag: Bara Idrott

Måndag Fotboll:
På Måndagen var jag och lite andra och spelade fotboll på Hubertusgården det var inte speciellt ansträngde då jag inte sprang så mycket och inte gjorde så mycket under denna timmen. Senare på kvällen hade jag fotbollsträning då det var hög intensitet och vi sprang mycket, dagen efter hade jag träningsvärk i benen för vi gjorde mycket övningar med spring och ben.

Onsdag Fotboll:
Under Onsdagen sprang vi endel och tränade lite andra grejer som fick oss att hålla igång oss vi sprang och ungefär 10-20 minuter i början av träningen sedan hade vi lite andra övningar där vi hade hög intensitet och efter träningen när jag kom hem var jag trött och svettig

Torsdag Fotboll:
Vi sprang som vanligt i ca 10-20 minuter sedan hade vi lite andra övningar som inte var jätte jobbiga men ändå höjer pulsen lite. Sedan slog vi ihop oss med 98orna och då det mycket tuffare och vi spelade matcher med högt tempo där vi pressade högt och sprang mycket.

Vecka 42
Måndag: Fotboll 1,5 timme
Tisdag
Onsdag: Fotboll 1,5 timme
Torsdag: Sprang Gunnesbo rundan (I skolan)
Fredag:

Måndagen Fotboll
Under denna träning fick vi i uppvärmning att springa 4 var runt om planen för att sedan springa 3 gånger upp o ner längs sidlinjerna. Efter detta fick vi spela match tillsammans med 98:orna. Matcherna varade i cirka 3-4 minuter vardera men eftersom det regnade hela tiden och var kallt så fick vi springa hela tiden medans vi inte spelade match. Matcherna var också under hör intensitet och när jag kom hem var jag mycket trött. Dagen efter hade jag också träningsvärk i benen.

Onsdagen Fotboll:
Jag hade träning klockan 5 och slutar skolan klockan 4 så jag stressade hem och bytade om och gick sedan ner för att äta men kanske inte skulle ha ätit så mycket då under träningen fick jag mycket hål och  fick det svårt att springa och göra vissa övningar men jag gjorde allt som man skulle och när träningen var över så var jag riktigt trött.

Torsdag Springa
I skolan valde jag att springa Torsdag istället för Fredag eftersom vädret var skönt och inte jätte varmt gjorde det att jag inte svettades lika mycket och inte blev så jätte varm. Ändå även om jag inte var så jätte varm så kunde jag ändå klara hela runda och till och med förbättra min tid med cirka 3 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar