fredag 29 maj 2015

Bild

1 .Natalia Sergeyevna Goncharova, Hon levde under 1881 till 1962 i Ryssland. Hon var inte bara konstnär utan också kostumör för teatrar och filmer. Som lite gick hon på en skola för konstnärer vilket gjorde att hon blev just konstnär. Hon har gjort rätt många tavlor och några va dem är, Women with rakes, Khorovod  och Cyclist(den jag hade)

2. Bilden är gjord för hon tyckte att utvecklingen av allt var ondödig då cykel fanns och man behövde inte en bil och ville inte att de skulle utvecklas och allt skulle bli bättre med en cykel. 
a) Tror inte hon ville skrytta något speciellt med bilden.
b) Hon har inte exprimenterat något speciellt med bilden då det är en man/kvinna som cyklar på en cykel.
c) Finns ingen speciell historia bakom denna bild hon ville bara visa att cykel är allt man behöver och att det kommer bli dåligt med denna utvecklingen.
d) Känslan jag får av bilden är att jag tycker det inte stämmer jag tycker att samhället behöver bilar och bussar och sådana saker för att allt ska fungera.
e) Själva bilden är mycket färgglad och tycker hon har framhävt gubben rätt så bra och man förstår att det är en man/kvinna som cyklar. 
f) Själva personen är avbildad så det ser ut som hon/han cyklar snabbt ner för något eller bara allmänt snabbt,
g) Det avbildar ingen speciellt religös händelse eller något i den stilen.

3.
a) En man som cyklar snabbt och som jag tror ner för något vilket gör den ganska cool då hon fått med att det ser ut som att hon cyklar snabbt fram vilket är rätt svårt tror jag så hon är nog rätt bra på det hon gör.
b) I en vanlig stad skulle jag tro där vanligt folk lever och cyklar och kör.
c) Tycker bilden ser rätt normal ut för en person som cyklar ganska snabbt
d) Jag tycker bilden är ganska fin i sig, sen har jag ingen speciell åskit mer en att jag tycker inte utvecklingen är dålig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar