tisdag 8 april 2014

Den första synen på bilden


I det bakre regionerna av bilden syns ett par stycken vita cirkulära figurer. Man ser också ett par gröna figurer, som ser ut som en stor cirkulär och rektangulär figur, allting mynnar ut i en stor blå plätt som är lite vågig och i denna blåa plätten syns också lite olika figurer som två figurer som är både rektangulära men fortfarande har de en liten triangelform. Dessa figurer är ganska blå och bruna. Men man ser också i ena hörnet en grön plätt som är lite spretig av olika slags figurer. Man ser också stora cirkulära svart/gråa saker som ligger mitt under det spretiga gröna och precis innan den blåa plätten. I denna stora blåa plätten syns också lite olika figurer som har massa olika färger som svart och lite mörk grönt. I denna bilden syns också under den blå plätten en svag nyans av grön på boten av denna blå plätt.  Den gröna nyansen syns också när man kollar nära det ena hörnen men där mynnar den ut i en lite mer gul orange färg. I denna orange gula färgen syns också fläckar av vita rektangulära och cirkulära figurer.


Den andra synen på bilden

På denna bilden syns massa olika saker som havet som glimmrar av den gröna och blåa nyansen men sen finns det också stora vita moln i bakgrunden som kanske inte syns så bra men ändå utgör en viktig del i bilden tycker jag. Himmeln som molnen är i tycker jag är en ganska bra himmel eftersom den har en klarblå färg i mitten och åt det högra hålet medan åt det vänstra hålet är den lite mer ljusblå och mynnar ut i lite vitt. Bärgen i bakgrunden gör också att bilden ser mer komplex tycket jag liksom de står där och får bara bilden se bra ut tycket jag. Det kanske inte hade gjort så mycket om de försvann från bilden men jag tycker inte de borde tas bort eftersom dem utgör ändå en del av bilden som är ganska viktig tycker jag själv. Mitt i bilden syns havet som är i två olika färger blå och grön men havet är bara grönt för vattnet är blått och botten är gul. När man ser dessa färger så ser man det som grönt eftersom det blandas lite med de olika färgerna. Men mitt i havet ser vi också två båtar, den ena är en vanlig båt som är brun och som kommer ganska nära stranden medan den andra båten är en segbåt som någon parkerat där ute eftersom den inte kan komma så nära på grund av då skulle den sjunka. I ena kanten av bilden syns en lite djungel/skog där man bara ser lite träd eller buskar som sticker fram men man ser också lite stenar som är ganska stora. Jag tycker att stenarna och djungeln utgör en viktig del av bilden. Dels för de är så nära den som tagit bilden och för den är ändå ganska mycket och om man tog bort denna delen av bilden skulle bilden bli ganska tråkig och lite färglös eftersom den ändå sticker ut med sin ljusa gröna och stenarnas ljus gråa färg. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar