måndag 28 april 2014

Min Prao

Jag var på prao på GameStop(nova) och på en cykel butik som heter Cykelstället. På GameStop var det 2 stycken som jobbade hel tid 8 timmar på i butiken sen fanns det 2 stycken som jobbade inte riktigt hel tid men de var där kanske 2 dagar i veckan och började 14 och sluta 20 men min handledare som var butikschef jobbar fulltid och en dag i veckan jobbar han 9:45 till 20:00 och se är de andra dagarna som vanligt den andra som jobbar heltid jobbar samma tid med en lång dag sedan är alla andra som vanligt. På det första stället som hette cykelstället var jag där kl 9 och jobbade till 15 det var bara en person som jobbade där han jobbar hela dagarna där själv mellan 9 till 18 alltid annars men chefen som äger butiken har också en annan butik som han jobbar mer i så han har inte så mycket tid att vara på detta stället men han kom ditt kanske 2-3 gånger under den tiden som jag var där. På båda dessa stället vi jobbade på var jag den enda prao eleven men på GameStop hade det varit 2 stycken som praoat där veckan tidigare. Jag glömde faktisk bort att fråga hur mycket det tjänade men jag hörde när de pratade om hur mycket de fick ut och den ena fick ut 22 000 och den andra fick 19 000 den månaden men de två som jobbade där någon gång i veckan vet jag faktiskt inte hur mycket de tjänar. Men på Cykelstället tjänade han ungefär 10 000 tyckte jag han sa när han prata med sin kompis som kom in i butiken en dag. På båda dessa ställen var det väldigt bra stämning på GameStop var de bra stämning kunderna var glada och nöjda när de gick därifrån och under tiden då det inte fanns några kunder var det god stämning i butiken på Cykelstället var det bara jag och en annan kille men där var det också god stämning vi prata mycket och hade roligt. De kändes bra på GameStop var det roligt det var faktiskt en sak jag skulle kunna tänka mig att jobba med i framtiden men på CykelStället var det roligt men jag skulle inte kunna tänka mig att jobba med cyklar som jobbat med att laga dem eller sälja dem det är inget som jag tyckte var speciellt roligt. Jag som jag sa att jag skulle kunna tänka mig att jobba i butik men inte på något ställe där man laga och hjälpte folks saker och laga dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar